|
ХОЧЕШ БУТИ ЗДОРОВИМ – РУХАЙСЯ!
| 04-Грудня-2012, 23:40:34 |
Хід заняття І. Вступна частина 1. Знайомство. Вправа «Віночок побажань». Діти стають у коло, по черзі передають м’яч, називаючи своє ім’я та побажання наступному учаснику. 2. Вправа «Правила групи». Оформлення плаката «Сонечко». - Яке з наших правил допоможе спортсменові досягти успіху? Ми створимо їх разом. На промінчиках сонечка учасники пишуть правила, яких вони пропонують дотримуватися та прикріпляють їх на плакаті «Сонечко». Правила роботи в групі: приходити вчасно; бути позитивним; говорити коротко; один говорить – всі слухають; бути доброзичливим; кожна думка має автора; бути толерантним. 3. Актуалізація теми тренінгу. 1) Гра «Розсипанка» - Зберіть слова і прочитайте вислів: здоров’я * рух * – це (Рух – це здоров’я). 2) Технологія «Займи позицію». - Поміркуйте, чи погоджуєтеся ви з думкою, що «рух – це здоров’я» і займіть позицію під словом «так» чи «ні». (Учні стають біля столу з відповідною табличкою). - Доведіть свою думку. - Як ви гадаєте, про що йтиме мова на тренінгу? - Отже, тема нашого тренінгу: «Рух – це здоров’я». 4. Вправа «Очікування». - Що ви очікуєте від уроку? Кожен із вас має паперовий човник, висловіть свої очікування, напишіть їх на листочку-кораблику і прикріпіть на плакаті «Берег сподівань». ІІ. Основна частина 1. Технологія «Мозковий штурм». - Назвіть види рухової активності. (Діти називають, а вчитель фіксує відповіді на дошці). Запис на дошці: ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, уроки фізкультури, рухливі ігри, прогулянки, катання на санчатах, лижах, велосипедах, заняття у спортивних секціях (футболу, волейболу, баскетболу, гандболу, тенісу), танці, фізичні вправи, посильна праця, туризм, активний відпочинок тощо). 2. Робота в групах. Учасники об’єднуються в дві групи за словам: «фізкультура», «спорт». Завдання: 1 група: пояснити, яка користь від проведення ранкової гімнастики, фізкультхвилинок та уроків фізкультури. 2 група: пояснити, яка користь від проведення рухливих та спортивних ігор та посильної праці. Презентація кожної з груп. 3. Руханка «Футбол». Правила гри. Стати у коло, нагнутися. Ноги поставити так, щоб вони торкалися ніг сусіда. Руки – «воротар», ними треба захищати «ворота» (простір між ногами). Важливо забити м’яч у ворота іншого і не пропустити його у власні. Пропускаєш один гол – прибираєш одну руку, ще один – виходиш з гри. 4. Інформація «Довідкового бюро». 1) Рух – це життя. Вчитель. - Гарна постава – це не тільки краса, а й здоров’я. - Як ви гадаєте, це краса природна чи набута? (Відповіді дітей, узагальнення вчителя). - Так, багато що залежить від спадковості, але й не менше залежить від індивідуального розвитку. А щоб розвиватися – потрібно рухатись. Рух – це природна біологічна потреба людини. Діти, які мало рухаються, ростуть кволими, слабими, вони не впевнені у своїх силах, гірше вчаться. - Допомогти можуть фізичні вправи, завдяки виконанню яких підвищується рівень обміну речовин і поліпшується діяльність усіх найважливіших функціональних систем організму. - Ось чому режим дня школяра має передбачати якомога більшу рухову активність. Це, як ви вірно зазначали, ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, фізичні вправи, прогулянки, катання на санчатах, лижах, велосипедах, заняття у спортивних секціях, посильна праця тощо. - Розглянемо окремі з них. (Називаючи окремі види рухової діяльності, вчитель прикріплює листочки з написами на них під виразом «Рух – це життя», з’єднуючи їх стрілочками). 2) Ранкова гімнастика. - Хто з вас робить зранку гімнастику? Як часто ви це робите? (Діти піднімаються на слова «зрідка», «щоранок»). - А у чому перевага ранкової гімнастики перед іншими видами рухової діяльності? Звичайно, вона проводиться щоденно. Ранкова зарядка позитивно впливає на фізіологічні процеси в організмі: покращується процес обміну речовин, кровообіг, дихання стає глибшим. - Отже, день бажано розпочинати з ранкової гімнастики. 3) Фізкультхвилинки. - Їх ми проводимо на кожному уроці. Вони дуже потрібні, бо ви швидко втомлюєтесь, знижується увага і працездатність. Фізкультхвилинки – це набір вправ і вони можуть бути образні. - Як це? (Педагог пропонує дітям зобразити рухи тварин, рухи машин, добре знайомі трудові процеси). – Коли цікавіше виконувати ці вправи? Звичайно, коли вони супроводжуються приговорюванням віршів, мов би маленька вистава. Вона створює емоційний підйом, вносить елемент зацікавленості. - Музика, впливаючи емоційно, робить фізкультхвилинки привабливими, організовує дітей. Крім того, вона регулює темп і ритм рухів, тим самим сприяючи більш чіткому і правильному їх виконанню. (Діти виконують кілька легких вправ під музику). 4) Ігри. Вчитель. Чи любите ви гратися у різні ігри? - Гра входить у ваше життя з раннього віку. У грі ви пізнаєте нове, набуваєте різних навичок і вмінь. Недарма гру називають «восьмим чудом світу». Не дивно, що гра викликає інтерес і в непосидючих хлопчиків, і в сором’язливих дівчаток. Перевтілюючись у персонажів гри, кожен з вас стає сміливими і відважними, вольовими і кмітливими, а також. - Звичайно, особливо подобаються вам рухливі ігри. У процесі гри школярі загартовуються не лише фізично, у них розвивається уява, пам’ять, наполегливість і воля. 5) Спорт. - Рухливі ігри, волейбол, баскетбол, футбол, які ви любите і якими займаєтесь, – це різноманітні види спорту. - Назвіть рухливі ігри, які є видами спорту. (Діти називають, а вчитель на дошці прикріплює листки з назвами видів спорту під словом «спорт»). - Хто з вас займається у спортивних секціях чи гуртках? (Діти піднімаються і називають спортивні секції та гуртки, а останні їх вітають аплодисментами). - Тож на вас чекають стадіони, спортивні майданчики, бігові доріжки, лижні траси – всього й не перелічити. Вибирайте, що вам до вподоби і не баріться. Та й на уроках фізкультури використовуйте кожну хвилину для покращення свого здоров’я. 6) Фізична праця. Вчитель. - Посильна фізична праця – це теж рух, і дуже корисний. Наш український народ завжди цінував працю. Їй присвячені вірші, пісні, прислів’я, казки. (Дітям пропонується назвати прислів’я про працю). 7) Танок. Вчитель. - Танок – хвилюючий і прекрасний вид мистецтва, бо не тільки відображає життя, а й є життям. А ще танок виховує і культуру поведінки. Танці – це також емоційна насолода. Вони розвивають відчуття ритму, активізують діяльність легень і серця, виробляють правильну поставу, піднімають настрій, позитивно впливають на здоров’я. Кожен з нас у своєму житті мав нагоду потанцювати. А серед нас є учні, що є учасниками танцювальних гуртків, ансамблів. Привітаємо їх. (Названі діти піднімаються, а останні вітають їх аплодисментами). 5. Робота у групах. Об’єднання учасників у три групи за видами м’ячів: волейбольний, футбольний, баскетбольний. Завдання: І групі учнів – підготувати і провести рухливу гру; ІІ групі учнів – розробити і провести комплекс вправ ранкової гімнастики; ІІІ групі учнів – підібрати вправи і провести фізкультхвилинку. Презентація груп. Висновок: - Отже, щоб бути здоровим – треба рухатися. - Це означає: робити щоденно ранкову гімнастику, бути активним при проведенні фізкультхвилинок, рухливих ігор, займатися спортом, танцями, посильною фізичною працею тощо. ІІІ. Заключна частина. 1. Вправа «Відкритий мікрофон». - Для чого людині потрібно рухатися? - Чи робите ви ранкову гімнастику? - Назвіть види спорту, якими ви займаєтеся чи хочете займатись. - Назвіть свої улюблені рухливі ігри. - Хто з вас ходив у туристичний похід? Чим він вам запам’ятався? - Чому фізичні вправи (чи посильна фізична праця) приносять користь людині? - У чому підступність малорухомості? 2. Підсумок. - Діти, чиї сподівання справдилися? - Перенесіть свої кораблики до берега звершень? 3. Зворотний зв’язок та гра-прощання. Учні стають в коло і передають один одному м’яч, називаючи вид рухової активності, який подобається найбільше і висловлюють побажання іншим бути спритними, витривалими, упевненими в собі, організованими, красивими, стрункими, жвавими…
|
Категорія: Уроки | Додав: mushka3591
|
Переглядів: 1773 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|