Мета: спонукати школярів до систематичного фізичного самовдосконалення; сприяти утвердженню пріоритетів ведення здорового способу життя, розвитку рухових якостей, почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги.
Учасники: Змагання проводяться між учнями 5, 6, 7, 8 класів. Команди складаються з 10 учнів (5хлопчиків і 5 дівчаток). Між собою команди відрізняються формою одягу, емблемою, девізом.. Болільники класів оформляють свої місця різними лозунгами, плакатами. Суддівська бригада: Журі складається з представника адміністрації школи, члена ради колективу фізкультури та учнів старших класів, які у свій час брали участь у змаганнях "Веселі старти". Хід їх коментує вчитель фізкультури. Оцінювання проводиться за такою схемою: перемога — 3 очки; нічия — 2; поразка — 1. Переможець визначається за сумою очок, набраних у кожній грі програми. Порядок проведення "Веселих стартів": Свято починається виходом і шикуванням команд. Капітани рапортують головному судді про готовність взяти участь у змаганнях, після чого він вітає учасників, оголошує змагання відкритими. Команди вітають одна одну, журі, вболівальників і йдуть до місця старту. Паузи між стартами заповнюються виступами танцювального коллективу школи. Змагання закінчуються нагородженням переможців: команди одержують грамоти,подарунки. Гравці одної команди стають в колону, тримаючись за тулуб або плечі. Її очолює найсильніший і найспритніший учасник — "квочка". З числа гравців протилежної команди вибирається "яструб", який за сигналом ведучого (судді) намагається зловити "курча" (останнього в колоні). "Квочка", переміщуючись в різні сторони, з піднятими вверх руками не дає можливості "яструбу" забігти в кінець колони й зловити "курчатко". Якщо яструб торкнеться останнього учасника або колона розірветься, гра припиняється. Тоді учнівські гурти міняються ролями. Та команда, яка довше протримається в повному складі, виграє. Примітка. Гра розвиває спритність, силу, витривалість. Учні шикуються в колони по одному, де перший гравець кожної команди займає положення упору лежачи, а другий тримає його за гомілки ніг. За командою ведучого "Руш" перша пара пересувається до позначки й повертається назад. Такі ж дії повторюють наступні учасники. В естафеті виграє той гурт, який швидше закінчив гру. Примітка. Гра розвиває силу, витривалість. Учасники всіх команд по черзі виконують вис на зігнутих руках. Час кожного з них фіксується й додається до загального результату команди. Виграє та команда, яка набрала найбільшу суму часу . Примітка. Гравцям забороняється торкатись бородою перекладини. Гра розвиває силову витривалість. Колони команд займають місце на старті. Капітан тримає в руці тенісну ракетку, на якій лежить м'ячик. За командою "Руш" гравець біжить по низькій колоді та між стояками змійкою до певної позначки й повертається назад без подолання перешкод, передаючи ракетку з м'ячиком наступному учаснику, а сам стає в кінці колони. Виграє команда, яка швидше закінчить естафету. Примітка. Якщо учасник гри сходить з колоди, втрачає м'ячик або торкається стійок, команду штрафуються. Гра розвиває координацію рухів, спритність, швидкість. Команди гравців розміщені в колоні по одному перед стартовою лінією. За сигналом "Руш" ведучі біжать до орієнтира й повертаються назад. До нього приєднується наступний гравець, з яким долають цю ж дистанцію, а далі третій, четвертий. і так усі гравці в гуртах. Виграє команда, яка швидше завершить гру. Примітка. Команду штрафують у випадку розриву ланцюга колони. Ця гра розвиває швидкість, витривалість. Гравці розміщуються в колону по одному. Хлопці обводять стійки, розміщені на дистанції, ногою, а дівчата — рукою. Перемагає команда, яка швидше, без штрафних очок закінчить змагання. Примітка. За пропущену стійку під час обведення м'ячем або її збиття команду штрафують одним очком. Естафета розвиває спритність, швидкість, координацію рухів. У змаганнях беруть участь усі гурти повним складом. За командою "Руш" учасники команд стрибають через скакалку, обертаючи її вперед. Гравці, які під час гри збиваються з ритму стрибків, вибувають із змагань. Виграє команда в якій залишилось більше гравців за встановлений час.. Примітка. Гра розвиває витривалість, координацію рухів, швидкісно-силові якості. Естафета "Збирання грибів" По два учасники від кожної команди розміщаються в кутку майданчика. У його центрі розсипані " гриби "(кубики, м'ячі і ін. ), які необхідно зібрати за певний проміжок часу. Виграє команда, учасник якої назбирав більше " грибів ". Примітка. Гра розвиває вміння орієнтуватись у просторі, спритність. У перших гравців команд, розміщених перед стартом, у руках дошка та коробка з шашками. За командою "Руш" ведучі біжать до певної позначки, розкладають дошку, чорну та білу шашку у відповідне положення на ній. Повертаючись назад, гравці забирають із коробки по одній різнокольоровій фігурі й віддають наступному учаснику. Так до кінця гри. Виграє гурт, який швидше й без помилок завершив змагання. Примітка. Гра розвиває увагу, спритність, швидкість мислення. Перед кожною командою, розміщеною в колону по одному, на певній відстані від лінії старту розкладений планшет із назвою країн світу. Завдання кожного гравця: правильно підібрати вставку з відповідною назвою столиці до одної із зазначених держав. Перемагає той гурт, який швидше й без помилок завершив змагання. Примітка. Гра привчає швидко мислити в ускладнених умовах, розвиває увагу, спритність. Естафета "Повітряний міст" Команди шикуються колонами за зростом (спереду найменші) паралельно одна до одної. На відстані 3 м від них креслять лінію, до якої виходять капітани з волейбольними м'ячами в руках. За сигналом кожний капітан кидає м'яч першому гравцю своєї колони, той ловить його, а потім швидко повертає назад і присідає. М'яч від; капітана летить до другого гравця, який робить те саме, і т. д. Гра закінчується, коли останній гравець передасть м'яч капітанові й він підніме його. Гру повторюють два-три рази. Якщо м'яч упав на землю, його можна підняти й продовжувати гру. Виграє та команда, яка швидше збудує "повітряний міст ". Примітка. Гра закріплює навички володіння м'ячем, розвиває спритність, координацію рухів. Біг по колоді; перекид вперед; подолання вертикальної перешкоди; лабіринт; проходження відрізка дистанції стрибком на одній нозі. Примітка. Розвиває координацію рухів, швидкісну витривалість, швидкісно-силові якості.
|